HIVAMAT Deep Oscillation -syvävärähtelyhoito

Nopeampi palautuminen harjoituksista, traumaattisista loukkaantumisista, ylirasituksesta aiheutuneista vammoista ja leikkauksista – lihassärkyyn, rasittumiin, tulehduksiin, turvotuksiin, haavoihin.

Traumaattisten ja ylirasituksesta johtuvien vammojen hoito

DEEP OSCILLATION® ‑syvävärähtelylaitetta voidaan käyttää traumaattisten  ja ylirasituksesta johtuvien vammojen hoitoon. Sillä on anti-inflammatorinen ja ödeemaa vähentävä vaikutus. Se stimuloi urheilijan omaa mobilisaatiota, kun kipualueita saadaan hoidettua. Näin urheilija pääsee palaamaan nopeammin aktiiviseen terapiaan ja harjoitteluun.

Harjoittelun jälkeen tehtävässä hoidossa DEEP OSCILLATION® on tunnettu sen nopeasta, lihaksia rentouttavasta ja kipua poistavasta vaikutuksesta, sekä sen suorasta, mikrotraumoja estävästä vaikutuksesta (lihaskipeys). Kuona-aineet ja solujäämät poistuvat nopeasti hoidon avulla. Tämä saa aikaan tehokkaamman ravinnekuljetuksen lihassoluihin nopeuttaen palautumista optimisuorituskykyyn. Palautumisaikoja saadaan näin lyhennettyä systemaattisessa harjoitteluprosessissa.

Pre- ja postoperatiivinen terapia

DEEP OSCILLATION® –laitteella voidaan vähentää turvotuksia ja ödeemoja huomattavasti nopeammin ennen ja jälkeen leikkauksen, kuin perinteisillä terapioilla. Laitetta voidaan käyttää todella aikaisessa vaiheessa, joten se stimuloi ja nopeuttaa paranemisprosesseja. Lisäksi paikalliset tulehdukset estyvät ja kipu vähenee pidemmäksikin ajaksi.

DEEP OSCILLATION® stimuloi paikallista immuniteettia. Useat immuniteettiarvot paranevat hoidon vaikutuksesta, tulehduksen lievittäjiä vapautuu. Kehon oman paikallisen puolustusjärjestelmän toiminta aktivoituu yleisellä tasolla ja terapia tuottaa huomattavan tulehdusta lievittävän vaikutuksen.

Stimuloi haavoja parantumaan

DEEP OSCILLATION® auttaa haavan paranemisprosessia nopeuttamalla sitä ja tekemällä siitä tehokkaamman. Ödeemaa vähentävän ja anti–inflammatorisen vaikutuksen kautta paikallinen metabolinen eliminaatio ja ravitsemus paranevat kaikilla kudostasoilla. Näin edesautetaan sekä nopeutetaan kudoksen uusiutumista ja arven muodostusta.

Ödeeman vähentäminen

Solujen välitilan tasolla DEEP OSCILLATION® saa aikaan perusaineen ”sekoittumista” parantaen näin soluvälitilanesteen ja muiden aineiden poistumista. Solujenväliset väliseinät ja aukot pysyvät auki mekaanisen aktivaation avulla, tämä edistää soluvälitilan tyhjenemistä.

Tämä nopeuttaa huomattavasti paikallisten ödeemojen ja aseptisten tulehdusten häviämistä. Myös hoidon vaikutuksesta johtuvasta huomattavasta turvotuksen vähenemisestä haava–alueella saatiin todistusaineistoa.

Hoidolla saatiin todistetusti aikaan myös huomattavaa turvotuksen vähenemistä haava–alueella. Kroonisissa vaivoissa hoito auttaa hajauttamaan fibroosia ja kudoksen kovettumia.

Vaikutus

Toisin kuin ulkoisesti annettavat, mekaaniset terapiat (esim. tärinä), DEEP OSCILLATION® –laitteen terapiavaikutus tapahtuu kudoksessa itsessään ja ulottuu syvälle koko kudosalueen läpi. Tämä tekee DEEP OSCILLATION® –laitteesta erityisen hellävaraisen. Laite onkin vertaansa vailla oleva vaihtoehto tuoreiden traumojen, postoperatiivisten tilojen, sekä akuuttien kipujen ja avohaavojen hoidossa.

Lähde: Sunborn Saga